Drukte, lekker eten en een heerlijk leven - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Drukte, lekker eten en een heerlijk leven - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Drukte, lekker eten en een heerlijk leven

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Yannick

09 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Daar ben ik weer!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voor ik weer wat heb geschreven. De tijd blijft hier voorbij vliegen. Ik heb nu ongeveer de 2 en een halve maand bereikt, en dat betekend dat ik dus al bijna op de helft van me stage ben… Ik heb aan de ene kant ook wel weer beetje zin om terug te gaan, lekker naar vrienden en familie en vooral Nederlands/ normaal eten ;). Maar aan de andere kant wil ik op dit moment ook echt nog niet weg. Het is wel erg grappig om te zien dat bijna alle kazen uit Nederland komen haha. Ook echt veel groenten die uit Nederland komen trouwens, maar ik heb hier niet echt veel zin om hier stamppot ofzo te gaan maken haha.

Ik vermaak me dus nog steeds wel hier, al moet ik wel zeggen dat ik nu allemaal wel al wat ‘normaler‘ wordt om het zo maar te zeggen. Gelukkig wordt het nu wel steeds drukker in het hotel wat beter is dan die saaie dagen zoals vandaag dat er niet zoveel te doen is. We hebben hier feestdagen gehad een paar dagen geleden (een Arabisch feestdagen) dus het hele hotel zat vol. Was dus super druk en dus ook voor mij, maar dat voelde wel erg goed eigenlijk. Veel ervaring daardoor opgedaan want iedereen kwam erg vroeg waardoor we tegen iedereen moesten zeggen sorry maar kamer is nog niet klaar. Vooral die locals hier kunnen dan echt boos worden, soms ook echt schreeuwen maar dus was wel goede ervaring om daar mee om te gaan.

En we hebben een nieuwe General Manager voor het hotel! De oude (een Duitser) is naar Bahrein vertrokken, om daar een nieuw hotel te open en te runnen. Dus we hebben nu een nieuwe… uit Nederland :). Helemaal top dus haha. Ik was er net bij toen hij in checkte bij de duty manager, en nog even gauw veel plezier gezegd tegen hem (toch nog wat Nederlands kunnen zeggen dus haha). De afgelopen paar dagen is hij beetje rondgeleid in het hotel en heeft hij met iedereen een beetje gepraat en gekeken enzo.

Vanochtend kwam hij ook bij de Front Office langs en toen hebben Kana en ik dus een beetje met hem kunnen praten. Super aardig man, heel geïnteresseerd in ons en veel vragen. Toen ik dus zei dat ik hier voor stage ben en hier nu ongeveer 2 maanden ben zei hij dat ik misschien wat meer zou moeten gaan doen zoals een project ofzo. Vond ik wel leuk idee van hem, maar ik had niet echt verwacht dat er zoiets zou gaan gebeuren. Toen is hij uiteindelijk met de Jose, Front Office manager, rond gegaan en heeft hij hem alles laten zien. Daarna kwam Jose naar mij toe dat ik dus een project zou krijgen haha. Nu moet ik dus volgende woensdag hem een kleine Power Point geven met alles wat we kunnen verbeteren in de Front Office… Moet ik nog even goed op zitten dus ;).

Na mijn nacht diensten van vorige keer ben ik met Simone nog naar de stad gegaan voor een korte broek en een andere zwembroek, hebben ze hier al de wintercollectie met allemaal dikke jassen enzo haha. Uiteindelijk nog net 1 in de uitverkoop kunnen vinden, maar dat wel nog heel goed zoeken. Echt heel raar om te zien, allemaal winterjassen terwijl het nog 30 graden is buiten en het dus op zijn koudst maar 20 wordt hier… haha.

Ik heb hier nu ook Stephan ontmoet, iemand van Hotelschool Amsterdam. Met Bob en hem waren we naar Saadiyat beach gegaan en dat was echt heerlijk. Lekker strand en heerlijke zee. Met golven en mooi blauw en een lekkere dag daar gehad. Uiteindelijk ook wéér bij die Italiaan gegeten van Le meridien haha. Een paar dagen later ben ik met Milos en Witek (een duty manager) uit eten gegaan en belanden we ook weer bij die Italiaan… Dat is dus al 5 keer in 2 maanden nu haha. En weer een paar dagen daarna met Stephan en een vriend van hem en zijn buurman weer naar die mexicaan hier geweest bij Bob’s hotel en ook Bob zien ‘werken’. Was wel leuke avond want die buurman van Stephan is moslim en hij heeft dus best veel verteld over de Islam enzo. Best interessant om over te horen.

De afgelopen tijd was er ook dus veel lekker eten. Toen ben ik ook nog een tijd geleden met Catarina, Simone en nog wat andere weer naar dat Mexicaanse restaurant van Bob’s Sheraton geweest en daar gegeten. Daarna meteen door naar ons hotel om nacht dienst te doen haha. En de afgelopen 2 dagen heb ik met Catarina en Yulduz gekookt. De eerste dag hadden we een Portugees diner, gefrituurde aardappel stukjes met ei en iets van kool ofzo ik weet niet meer precies maar echt super lekker. En toen heeft ze ook nog echte Portugese dessert gemaakt ^^. Die dag erna als voorgerecht soort aardappel schijfjes van Yulduz (Oezbekistans eten) en als hoofdgerecht quiche zelf gemaakt door Catarina (ze zou in de keuken moeten staan, het is echt erg lekker). En als dessert weer een soort rijstepap ofzo. Ook weer heerlijk ;).

Nog 1 ding voor ik het ga afronden, een paar weken geleden werkte het hele systeem van het hele hotel niet vanwege een fout ofzo (dat gebeurt dus blijkbaar in af en toe in gewoon alle hotel). Maar normaal heb je een dan nog een back-up met allemaal bestanden op de computer zelf. Die moet je aan het begin van elke shift opnieuw downloaden, maar degene die die shift had die dag was dat dus vergeten, maar ze had ondertussen wel de oude alvast verwijderd… haha. Normaal heb je dus tenminste nog de back-up, maar zelfs dat hadden we nu niet haha. Was wel erg leuk om mee te werken, want was een hele ervaring haha.

Nu heb ik mijn vrije dagen van het afgelopen feestdagen. Dus nu lekker 3 dagen vrij, Bob heeft morgen en over morgen ook vrij dus we gaan lekker naar Dubai en blijven daar ook een nacht slapen ^^ (met extra korting, omdat we bij Starwood werken, dat is het eigenaar bedrijf van mijn hotel en andere zoals Sheraton enzo en ook van het hotel waar we nu dan dus heen gaan). Dus lekker 2 dagen Dubai, we gaan ’s morgens vroeg tot de volgende dag laat. Ik ga dus even heerlijk genieten van me vrije dagen!

Veel plezier daar allemaal, warme groetjes!

Yannick

PS: De extra 6 maanden die Jose mij heeft aangeboden vorige keer heb ik nee tegen gezegd. Ik denk dat het gewoon een beetje ‘zonde’, omdat ik niet heel veel extra zal gaan leren. Ik ben dus weer lekker terug in het midden van de winter hoor geen zorgen :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3806

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: