And so it begins.. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu And so it begins.. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

And so it begins..

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Yannick

27 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo lieve kou-kleumertjes in Nederland,

Hier dan mijn eerste verslag. Tijd vliegt wel voorbij, want ik ziet hier inmiddels alweer 4 dagen.. Maar ik heb al genoeg te vertellen hoor.
Na de landing moest ik hier opzoek naar een eyescan voor de paspoort controle. Natuurlijk stond daar nergens iets over aangegeven, maar uiteindelijk wel gevonden. Was er een familie voor mij die papieren niet goed hadden geregeld waardoor ik een lekkere ruime tijd op hen heb lopen wachten. Halverwege kwam er een nog iemand van het vliegveld dus ik denk, fijn doet hij in iedergeval nog een balie open, maar nee. Terwijl er een dikke rij stond ging hij staan lachen met die man achter de balie... Dus dat werd wachten.

Toen ik dus ongeveer anderhalf uur te laat naar buiten kwam en de man vond die mij op stond te wachten (arme man heeft daar dus al die tijd met een bordje gestaan) belde een taxi van het hotel of zo die ons op kwam halen. Gelukkig kwam hij dus ook pas na een een goeie tijd aan en heb ik dus ook lekker op hem moeten wachten, terwijl die man waarmee ik stond vrijwel geen Engels sprak dus dat was een erg gezellig gesprek (It's very hot here haha. Hij: oh no not far, not far!). Okee.. Mijn eerste paar uren in Abu Dhabi bestonden dus uit lekker wachten.

Uiteindelijk wel goed aangekomen en me kamergenoten leren kennen, Bruno uit Portugal en Milos van Servië slaap ik samen in 1 grote kamer. Aardige jongens wel, maar ook dat wordt dus even wennen. Inge kwam die avond nog even langs om hallo te zeggen en ik vond het erg fijn om toch nog even Nederlands te horen. Misschien raar, maar ach.

De eerste ochtend ben ik toch alvast even bij het hotel gaan kijken en een rondleiding van Inge gekregen. Super mooi en groot en echt ongelooflijk. Heel vet dat ik hier mag gaan werken. En allemaal super aardig (welcome to the family enzo). Ik vond het wel grappig want Human Resources schok dus een beetje omdat ik binnen kwam, omdat ze nog niet alles voor me geregeld hadden om te beginnen haha.

Verder die dag met me kamergenoten gezwommen en gebasketbald en beetje bankgehangen. De volgende dag vooral lekker uitgeslapen en met Milos naar een Mall hier gegaan. Je kan je echt bijna niet voorstellen hoe groot die is zeg. Hij moest alleen naar de supermarkt en dan weer terug en omdat ik niet wist hoe dat terug gaan werkt ben ik met hem mee terug gegaan en heb ik dus nog weinig van de mall gezien. Jammer maar komt goed, nog genoeg tijd. Wel de supermarkt daarin gezien en dat is echt belachelijk hoe groot die is. Toen we er na anderhalf uur uitkwamen vergeet je zelfs dat dat dus een gebouw in een gebouw is...

Gisteren met Inge en een vriendin van haar, Esmee, naar Yas waterworld Abu Dhabi geweest. Heel vet, echt een soort Efteling maar dan van waterattracties. Niet heel groot of veel attracties maar prima voor een dag. Door de Ramadan hier was het super rustig dus konden we overal zo doorlopen en was het maar 50 dirham ipv 240. Dus dat was helemaal top haha.

En vandaag was het dan zover… eerste dag werken in mijn 5 sterren hotelletje. Eerst bij de HR gemeld en daar veel papierwerk ingevuld. Daarna de hele middag allemaal trainingen op de computer gedaan. Ze nemen het wel allemaal serieus hoor pff haha. Tegelijk met mij begon ook de nieuwe duty manager van Front Office. Een Italiaan die hiervoor een jaar supervisor was in Hilton Dubai. Toen we ‘s middags klaar waren spraken we dan af om ’s avonds Abu Dhabi Mall (de grootste mall hier) te verkennen. Eindelijk iemand die ook nog Abu Dhabi moet verkennen ;). Uiteindelijk gegeten bij Le Meridien Abu Dhabi in het Italiaans restaurant daar. Omdat dit ook onder Starwood valt (waar Westin ook onder valt) krijg je 50% korting dus voor nog geen 15 euro heerlijke pizza gegeten in een lekker luxe restaurant. Morgen en overmorgen vrij en we hebben afgesproken om gewoon lekker Abu Dhabi te gaan verkennen en niet mee te doen aan die saaie bedoeling hier haha. Komende dagen komen dus wel goed.

Tja.. Dan nog die geweldige Ramadan hier. Inge waarschuwde me al om niet te vroeg te komen, omdat er niks te doen is met Ramadan en het dus zonde is om zo vroeg te komen. Ik dacht dus ja maar zij heeft alles al gezien dus komt goed, nou luister naar Inge. Wat saai zeg die Ramadan. Heb best wel uitgekeken om te beginnen met werken, omdat er gewoon niks te doen is. Gelukkig is het bijna voorbij en maak ik er dus maar een klein weekje van mee ;).

Verder kan ik zeggen dat die hitte hier eigenlijk prima te doen is. Je zit toch veel binnen (mede door Ramadan) en daar is gewoon lekker airco, maar als je buiten komt vind ik het zelf ook best prima. Wel wat warm, maar goed te doen hoor. Moet ik wel erbij zeggen dat dit een zeer zachte zomer is en Augustus de warmste maand is dus ik zeg nog niks te hard hoor..

Waarschijnlijk ben ik de helft vergeten, maar dat houden jullie dan nog van mij tegoed.

Ik laat snel weer wat van me horen!


Liefs,
Yannick

PS: Voor ik vertrok vanaf Schiphol nog even gekeken bij de bloemen die zijn neergelegd voor de slachtoffers van MH17. Was heel erg mooi om te zien en de Nederlanders hier houden het nieuws ook erg in de gaten. Erg mooi om te zien hoe Nederland ermee omgaat en de mensen hier hebben daar ook echt respect voor.

  • 28 Juli 2014 - 10:24

    Marlijn:

    Aaaah supervet Yan! Kijk nu al uit naar je volgende verhaaltje. Kusjes vanuit Italië! X

  • 29 Juli 2014 - 15:26

    Corinne:

    Leuk om te lezen hoe het tot nu toe is gegaan met je.
    Je zal heel wat indrukken opdoen de eerste weken lykt my.
    Hou ons op de hoogte.
    Ik hoop dat je het top hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 3808

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: