Oktoberfest in Dubai!!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Oktoberfest in Dubai!!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Oktoberfest in Dubai!!!

Door: Yannick

Blijf op de hoogte en volg Yannick

30 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Oeps… alweer 3 weken geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Sorry :). Met 6 dagen per week werken en als die die laatste dag dan ook nog even echt wat wilt doen (ik zit hier tenslotte niet om alleen maar te werken en te leren he) dan vliegt de tijd echt voorbij. Afgelopen weekend heb ik ook precies het punt bereikt dat ik precies halverwege mijn stage was… Nu al, ongelofelijk. Maar goed, wat er de afgelopen weken allemaal is gebeurt is wel leuk om te vertellen en vooral erg, erg veel dus laat ik maar beginnen haha.


Het begon heerlijk, ik en Bob hadden een hotelletje gereserveerd met de korting, omdat we voor het zelfde bedrijf werken (Starwood) en dus was 1 nacht ongeveer €18 per persoon! Haha voor een 4 sterren hotel met zwembad en echt wel lekkere kamers eigenlijk. Minstens even groot als de kamers in mijn hotel wat dus niet slecht is voor een 4 sterren hotel en met echt heerlijke bedden. Jonathan was die vrijdag ook vrij dus hij is ook mee gegaan, de bus van 9 ‘s ochtends gepakt naar Dubai vanaf Abu Dhabi, uiteindelijk om half 12 bij het hotel aangekomen (en bij het maken van de reservatie had ik al gevraagd voor een vroege check in) en die kregen we ook! Lekker ingecheckt en lekker een beetje op die chille kamer gezeten en het hotel beetje rond gekeken. Daarna een taxi naar Dubai mall gepakt en daar hele middag rond gekeken. Grootste mall ter wereld dus eigenlijk was de hele middag nog te kort maar goed haha. Wel een paar dingen gezien die je nog nooit hebt gezien zoals je telefoon ergens in een soort kluisje stoppen en laten opladen en later kom je hem weer ophalen. Weer het aquarium bekeken (blijft indrukwekkend) waar mensen op dat moment ook in aan het duiken waren. Heerlijk geluncht bij een Indonesische restaurant dat ook uitkijkt op het aquarium. Veel rondgekeken daar dus en toen weer naar de Burj Khalifa gegaan en foto’s gemaakt. Daar zagen we ook nog een paar ferarri’s en dat soort auto’s… haha. Toen weer terug naar het hotel, omgekleed en broodje gehaald in t hotel daar (naast die korting op de nacht krijgen we ook 50% korting op al het eten en drinken niet slecht toch?).

Toen naar het Oktoberfest gegaan, de reden waarom we dus in Dubai waren haha. Echt een super feest, en bijna iedereen van school die hier zit kwam erheen dus iedereen ook weer een keer gezien was super. Uiteindelijk met ongeveer 20 nederlanders, en Jonathan dan haha arme jongen heeft denk ik alleen maar Nederlands gehoord hele avond. We kwamen rond half 8 aan en zijn half 2 weer weg gegaan na een hele avond vol Duitse muzien en op de banken dansen en lekker bijpraten. Toen weer een taxi terug naar het hotel en vrijwel meteen in slaap gevallen.

Toen dus de 2e dag Dubai. Jonathan zou eigenlijk de laatste bus terug pakken vrijdag maar dit is er natuurlijk niet van gekomen, dus die heeft op dat bankje geslapen in de kamer haha. Hij moest wel werken de dag erna dus heeft toen ’s ochtends de bus gepakt. We hebben eerst nog lekker ontbeten met z’n 3e (wel beetje moe allemaal). Toen Jonathan dus de bus pakte zijn Bob en ik lekker aan het zwembad gaan liggen tot 1 uur ongeveer. We hadden ook voor een late check out gevraagd en tot 2 uur gekregen en dus de kamer van half 12 tot 2 uur de volgende dag gehouden terwijl het normaal 3 uur inchecken en 12 uur uitchecken is haha. Vanaf 1 uur hebben we nog een uurtje lekker in bed gelegen en even gedoucht en na het uitchecken weer terug naar het zwembad tot 5 haha. Toen met de metro naar mall of Emirates gegaan, hier zit ook de Ski Dubai. Die kun je ook zien door een grote glazen wand dus was erg leuk om te zien. Lekker gegeten bij een soort Amerikaans restaurant met Bob en de kleine vakantie afgesloten, want toen wouden we dus de bus terug pakken. Bleek de laatste om 8 uur ‘s avonds al te gaan. Uiteindelijk met een shared taxi met 5 andere mensen in 1 grotere taxi dus naar Abu Dhabi gegaan (eerst hadden we niet helemaal door dat we in een shared taxi zaten haha). Hele weg geslapen en dus uiteindelijk toch nog thuis gekomen. Heerlijke 2 dagen gehad dus met in de ochtend vroeg weg gaan en ’s avonds laat thuis komen.

De dag erna nog even goed bijgeslapen en iedereen wel nog even lekker gemaakt met mijn verhalen ;). De dag daarna begon ik weer met mijn nacht shift… ging wel erg goed moet ik zeggen, maar blijf het erg saai vinden. Zo ging het de hele week dan dus eigenlijk, nachtshift dus in feite alle zooi van de hele dag opruimen (op de computer dan, niet letterlijk haha) en dan slapen en avond eten en weer werken.

Maaaar; het wordt nu eindelijk echt een beetje druk in het hotel! Ik moet dan ook zeggen dat de drukke dagen nu steeds beter gaan en eigenlijk wel prima gaan. Ook al een paar dagen gehad dat het echt heel goed ging, ondanks dat iedereen heel vroeg al kwam inchecken en iedereen weg moest pas laat weg gingen. En nu ook al een paar weken geen fouten meer gemaakt, wat ook wel goed is natuurlijk haha.

Bob en ik hebben hier ook een leuk souvenir gekocht, zo’n witte jurk, Kandoura, die ze hier allemaal dragen gekocht en een hoofddoek haha. Je hebt hier bijna geen van die winkeltjes (wat wel erg raar is maar goed) maar toen we dus eindelijk 1 vonden zijn we eerst hoofddoeken gaan passen. Dat vonden we toch wel erg leuk en toen dus ook een Kandoura gepast. Doen zij hij zelf al dat hij er 60 dirham van de prijs af zou halen waardoor alles samen best goedkoop was als je het vergelijkt met hoeveel andere hebben betaald voor dit. Uiteindelijk dus maar gezegd laten we het maar doen want anders krijgen we er spijt van en nu hebben we dus leuk zo’n ding allebei haha! Daarna nog lekker gegeten bij een Thai’s restaurant wat ook erg lekker was. Hele aparte dingen, ik bestelde bijvoorbeeld wraps, maar ik plaats van een wrap zelf van deeg is de wrap een groot blad sla waar je dan alles in doet en dicht vouwt. Wel echt erg lekker gegeten.

Dan waren er 3 families hier, die van Bob, Simone en Marlou. Die van Simone heb ik maar 1 keer gezien, maar die spreken toch geen Engels. Dus die keer bonjourno gezegd en duim opgestoken als een soort vraag of alles goed gaat, maar meer niet haha. Die van Marlou heb ik ook alleen maar de laatste dag gezien, want die waren dus lekker weg naar Dubai en overal voor die dagen dat ze er waren. Maar ze hadden pepernoten voor mij mee genomen!!! Opnieuw heel erg bedankt ervoor ik zal er erg zuinig op zijn haha! En Bob’s familie is dus gekomen, 7 dagen en raad eens; in mijn hotel! Ik heb er dus mooi voor gezorgd dat ze de beste 2 kamers hebben en die vader was de week ervoor jarig en die moeder de week erna dus heb ik ook 2 taarten voor ze geregeld haha. Super leuke familie was erg leuk, dan kwamen ze weer terug van een dag en dan liet die moeder alle foto’s zien van die dag haha. Vond het echt erg leuk dat ze er waren en ik heb ze ook geprobeerd zo veel mogelijk in de watten te leggen wat best goed is gelukt dacht ik ;).

En wat doe ik verder nou nog alle dagen… Vooral uiteten gaan haha. Meestel met Yulduz, Catarina, Simone en Inge zo ongeveer. Echt super gezellig wel altijd haha (als Inge niet weer een 15 uur shift doet dan, die meid werkt letterlijk meer dan 70 uur per week en vind het nog leuk ook..). Zo zijn we laatst naar een Arabisch restaurant gegaan en een tijdje geleden naar het hoofd restaurant in het hotel, Fairways, of we koken soms allemaal samen dat soort dingen. Dat ga ik misschien nog wel het meeste missen hier…

Wat ik verder nog doe is erg veel voor school op het moment. Engels essays, stage verslagen, oude verbeteren, het gesprek met mijn docent voorbereiden (die komt ook bijna, ook leuk want hij komt dus de dag voor the World Champion Ship Formule 1, dus 1 van de drukste dagen van het jaar en dan moet hij een uur gaan praten met de Front Office manager.. ben benieuwd haha) en dat soort dingen… heel veel zin in natuurlijk terwijl je hier zit maarja moet toch gebeuren he…


Natuurlijk weer veeelste lang, sorry maar ik maak ook zo veel mee hier…

Maar ik ben dus al halverwege dus niet getreurd, ik ben snel weer terug. Nog maar 11 weken ongeveer ;)


Groetjes,

Yannick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 937
Totaal aantal bezoekers 3802

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: