Zon, zee & strand! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Zon, zee & strand! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Zon, zee & strand!

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Yannick

14 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Tussen al het zonnen en zwemmen door heb ik weer even tijd gemaakt om jullie bij te praten over mijn vakantie. Of stage hoe je het ook wilt noemen… ;)

De afgelopen dagen waren echt heerlijk. We waren met een groep van werk naar Le Royal Meridien hier gegaan om daar te gaan eten. Of nou ja je kan het eigenlijk niet echt meer eten noemen zo veel als we hebben gegeten daar haha. Eerst een kleine pizza als starter, heerlijke tomatensoep als vooraf en macaroni als hoofdgerecht. Was erg vermoeiend al dat eten. Verder was het wel een best mooi hotel, maar het was allemaal met goud enzo. Beetje te overdreven vond ik (blijf een nuchtere Hollander he haha). Daarna hebben we nog 1 drankje gedaan in de bar die ze hadden OP het hotel. Dit is een bar die dus in een uur helemaal rond draait en zo kan je dus de hele stad zien en lekker blijven zitten haha.

De dag erna was mijn vrije dag. Die dag is er een nieuwe jongen, Jonathan bij ons in de kamer getrokken en zijn we dus weer met 3 mensen… joepie. Hij ging lekker slapen na een lange reis en ik heb de middag aan het zwembad gelegen en ik word nu ook echt steeds bruiner :). Daarna zijn we met Simone en Svitlana met Jonathan de stad in gegaan en hebben we gegeten bij een bar / restaurant. Was erg gezellig! Daarna wouden we uitgaan hier, maar dat werkte niet helemaal. Jonathan had alleen maar zijn ID kaart van Zwitserland bij zich, dus na het bij 3 bars geprobeerd te hebben zijn we maar naar huis gegaan haha.
De dag erna was ik mid shift, van 10 uur ‘s ochtend tot 7 uur ‘s avonds. Niet de beste shift want je hebt dus helemaal niks aan je dag eigenlijk. Van de avond shift was er ook nog iemand ziek dus ben ik ook nog langer gebleven en heb dus een lekkere 10 uur gewerkt ;). De dutymanager waren daar wel erg blij mee dus weer lekker punten bij hem verdient haha. Die avond met Bob gemeet bij de Italiaan weer in Le Meridien (3e keer in 6 weken dat ik daar kom haha) en erg lekker gegeten en chill bij gepraat.

Gisteren was ik nacht dienst, dus had ik eigenlijk de hele dag zelf vrij. Weer Jonathan op sleeptouw genomen en meegenomen naar Bob. Eerst lekker geluncht bij een Libanees en toen de hele middag op het strand geslapen en gelegen en gezwommen. Was super en lekker bruin geworden daar ^^. Toen naar huis en toen was het dan zover… mijn eerste nacht dienst ALLEEN. De hele avond dus alleen achter de receptie staan en dan moet je de hele avond de rekeningen van alle gasten die verblijven checken (als ontbijt bijvoorbeeld inclusief is van de rekening af halen, als ze met een reisorganisatie zijn de nachten van hun rekening afhalen en rekenen aan de reisorganisatie etc.). Dit moet je zelfs 2x in de nacht doen.. Verder moet je in feite alle shit van de hele dag beetje opruimen en oplossen (zoals problemen of als iets verkeerd is gerekend op een rekening) en kijken of alle profielen van de gasten zijn up ge date met de paspoort gegevens etc. Al met al niet heel spectaculair allemaal, maar wel best leerzaam. En ik moet zeggen dat het onverwachts erg goed ging! Nu nog 4 nachten te gaan, maar die zijn alle 4 met Simone dus dat komt wel goed ;).

Dat is dus wat ik een beetje doe als ik nacht shift ben. Als je ochtend shift bent bestaat je hele shift eigenlijk uit het zorgen dat iedereen op tijd uitcheckt en dat je genoeg kamers hebt voor de gasten die komen in checken. Dus na 12 uur de mensen in de kamers bellen en anders conciërge langs sturen om te checken of ze erg nog zijn, omdat sommige mensen soms ook gewoon weg lopen… Verder zorg je dat alles klaar is voor de mensen die inchecken. Als avond shift doe je dan dus vooral check ins. Zij moeten hun paspoort gegeven en email adres enzo en die moet je dan weer in het systeem zetten. Verder doe je vooral in de middag de rest zoals mensen bellen als je de rekening moeten betalen, omdat ze in de min staan of dat soort dingen. Als je mid shift bent doe je van allebei een beetje eigenlijk en dat is het in grote lijnen wat je doet. Klinkt niet spectaculair maar er komt nog veel meer bij kijken, veel meer dan ik in eerste instantie dacht, maar ik kan dat niet echt uitleggen… Ik zal de volgende keer wat specifieke voorbeelden geven ;).
Meestal werk je dan een shift van 9 uur, waarvan 1 uur pauze, al moet ik zeggen dat ik nooit 1 uur pauze pak, omdat het of druk is of het is te lang.. Ik heb nu ook 1 keer gehad dat ik avond shift was en om 1 uur ’s avonds thuis kom en dan ochtend shift en dus om 5 uur moet opstaan… Was wel leuk moet ik zeggen haha en dat komt bijna nooit voor, maar was best zwaar om maar met 4 uur slaap weer te werken, maar ik ben wel wat gewent door mijn leven in Maastricht dus daar ben ik dan ook weer dankbaar voor.

Dan nog wat over die leuke Arabieren haha. Ik heb 1 check in gehad die kwam inchecken en hij had een reservering gemaakt voor twee aparte bedden, maar hij wou bij check in 1 king size bed. Helaas hadden we geen kamers meer met 1 king size bed en ook niet een premium kamer met een king size bed dus zij hij oke doe me dan maar een suite… waarom ook moeilijk doen he.. En dan heb ik nog 1 Arabier gehad die om 1 uur ’s middags kwam inchecken voor een van de hoogste kamer rates mogelijk en 2 UUR LATER kwam hij weer uitchecken terwijl hij dus had betaald voor een hele overnachting… echt te veel geld die mensen hier.

Er zit wel erg veel verschil tussen de locals hier, sommige zijn echt super aardig en begripvol en maken grapjes enzo, terwijl sommige andere bijna meteen beginnen te schreeuwen wanneer ze iets niet helemaal krijgen zoals ze het willen… maar ach. Wat ook wel erg leuk is om te zien hier is dat ze erg veel bouwen. Maar soms heeft het bedrijf dat het gebouw laat bouwen minder geld over dan verwacht en dan laten ze het gebouw maar gewoon zo half afgebouwd staan tot iemand anders de grond wilt of het wilt afbouwen ofzo haha.

Dan het laatste wat ik zal vertellen, want die is alweer veelte lang. De Front Office manager, Jose, heeft me aangeboden om mijn stage met 6 maanden te verlengen en dus een heel jaar hier te blijven.. Omdat hij ziet dat ik zo veel plezier heb in mijn werk en vooral, omdat ik het zo goed doe. Terwijl ik pas net een maandje achter de receptie sta waarvan de eerste 2 weken vooral kijken naar de rest hoe zij het doen. Wel heel vet dus dat hij dit aanbied en ik hoorde van collega’s dat dat niet vaak gebeurt bij stagiaires. Als ik ja zeg krijg ik ook cash en kan ik dus ook leren over cahs flows etc. en gaat hij me leren hoe roosters te maken enzovoorts, maar het is niet een makkelijke keuze natuurlijk… Ik heb gezegd dat ik ergens eind September een antwoord geef dus ik kan er nog even goed over nadenken wat ik ga doen…


Ik laat het volgende keer weten hoe het is afgelopen ;)

Gelukkig wordt het hier steeds minder warm en is het nu meestal maar rond de 38 graden dus ik blijf me hier wel vermaken haha.

Yannick

  • 16 September 2014 - 12:13

    Corinne:

    Leuk dat je een uitleg nu geeft over wat je werkzaamheden zyn en best duidelyk hoor. Is het niet frustrerend zo duidelijk Het verschil tussen arm en rijk te zien. Zoals die man die betaald voor een nacht luxe op een top en al na 2 uurtjes weggaat? Je hebt er echt een top tyd he. Als je maar Nog wel kunt genieten van de dingen in Nederland. Begrypelyk dat de keuze erg moeilijk is. Werkervaring interne opleiding en luxe. Ik zou het zelf ook heel moeilyk vinden. Is het by de opleiding te regelen dat je een half jaar later afstudeert want deze ervaringen maak je natuurlyk nooit meer mee. Sterkte met het nemen van een beslissing.
    kusknuf corinne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 3794

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: