Mijn heerlijke leventje in UAE en Dubai!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Mijn heerlijke leventje in UAE en Dubai!! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Mijn heerlijke leventje in UAE en Dubai!!

Door: Yannick

Blijf op de hoogte en volg Yannick

03 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Jaaa daar is ie weer. Eindelijk krijg ik een beetje het besef wat er allemaal gebeurt en waar ik zit. Elke dag is het nog steeds erg vet om hier te zijn moet ik zeggen. Ik zie heel veel en maak veel mee en leer veel.

Ondertussen heb ik hier ook al mijn eerste zandstorm mee gemaakt ^^. Binnen een paar minuten werd de hele lucht bruin/rood en gevuld met zand. Omdat de lobby van het hotel uit zoveel glas bestaat was het heel makkelijk om te volgen en het hele hotel kreeg ook een bruine kleur van binnen. Heel vet om mee te maken. Het was me eerste dag middag dienst dus die begon wel leuk. Die ochtend heb ik ook eindelijk mijn First Arrival report voor school afgemaakt die ik eigenlijk al een week eerder moest inleveren, maar ach…

Die dag erna wouden we lekker naar het zwembad, maar door de zandstorm zijn alle zwembaden nu gesloten door al het zand dat erin zit. Dat was dus wat minder, zeker als je met boven de 40 graden zit en er alleen maar warm water uit de douch komt. Toen hebben we die ochtend maar gebiljart waarvan ik beide potjes uiteraard heb gewonnen.

De derde dag dat ik middag dienst was was het systeem om de kaarten te maken kapot (vraag me niet hoe het kan..). Dus was iedereen vrij druk en had niemand tijd om me te helpen dus kon ik alles lekker alleen doen wat eigenlijk wel heel chill was en wel goed ging. Veel geleerd dus die dag.

Op me vrije dag ben ik samen met Milos naar Monte Carlo Beach Club hier geweest. Ik weet nu weer waarom we werken, om dit te bereiken namelijk. Wat was dat heerlijk, een heerlijk zwembad, je kon aan het strand liggen en aan het einde van de dag binnen lekker in een jacuzzi gezeten en naar de sauna geweest. Het zeewater hier is trouwens super warm en vooral echt heel zout. Wel even wennen dus haha. Lekker bruin geworden dus die dag en een echte vrije dag gehad dus ;).

Die dag erna had ik alvast me feestdag zodat ik op de echte feestdag kan werken. Simone had het idee om een auto te huren en naar Dubai te gaan (had ik niet echt moeite ofzo mee natuurlijk). Toen zijn we langs 3 auto shops geweest en geen van alle had een normale auto te huur en om een BMW of Porsche te huren is toch echt iets te duur.. Dus toen maar naar het strand gegaan (om 12 uur ’s middags) en lekker weggesmolten tot half 2. Thuis heeft Simone pasta gekookt (Italiaan he..) en toen hoorde we dat een vriend van hem die avond naar Dubai reed. Dus toen zijn we met hem mee gegaan. Die vriend werkt in de Hilton in Dubai en toen heeft hij eerst zijn accommodatie aan me laten zien en toen we daar weg wouden rijden was de auto kapot.. Uiteindelijk een taxi naar het Hilton gepakt, omdat de auto het echt niet meer deed en het Hilton daar gezien. Best vet, maar wel een beetje vismarkt idee. Ben ik toch wel blij met mijn eigen Westin eigenlijk. Wel 2 business kaarten mee gekregen van de Front Office manager en de Night manager daar dus ook weer connecties gelegd daar ;). Daarna naar de hoogste verdieping van een toren daar gegaan en Dubai dus soort van vanboven gezien. Echt geweldig om te zien. Toen taxi naar huis genomen en om half 3 eindelijk slapen.

Toen begon ik met mijn nacht diensten en dat is vermoeiend. Erger dan ik had verwacht. Je slaapt overdag en heb ook eigenlijk bijna niks aan je dag behalve slapen en werken. En het voelt gewoon heel raar om elke dag met zonsondergang op te staan en met zonsopgang te gaan slapen, maar we hebben het overleeft.. Was wel erg goed om te doen, omdat je eigenlijk alle fouten die die dag zijn gemaakt moet verbeteren waar je dus wel veel van leert.

Verder de afgelopen dagen beetje bij gebruind, naar de gym geweest en middag diensten gehad die eigenlijk heel goed gingen. Ik ben ook al 2 x top ‘enroller’ geworden, dat is dat je mensen soort van gratis membership van ons hotel aan praat een upsell. De Front Office manager heeft me gevraagd of ik niet een jaar kan blijven, wat dus volgens mij betekend dat hij wel aardig tevreden met me is ^^.

Ik denk dat de meesten van jullie wel de foto’s van vandaag hebben gezien. Vandaag naar Dubai geweest met Simone en twee andere collega’s, Alex en Keita. We hadden een auto gehuurd en zijn eerst gaan lunchen bij een Libanees restaurant daar. Was erg lekker en toen beetje rond gelopen daar. Je hebt daar op sommige plekken een soort palen staan waarmee je een foto van jezelf kan maken en naar een email adres kan sturen. Wij dus een foto gemaakt en naar de Front Office manager gestuurd.. hahaha. Toen naar het strand daar geweest en een heerlijke middag gehad met alleen maar een beetje bakken. Daarna naar Dubai mall gegaan die toch wel wat mooier is dan die in Abu Dhabi.. Daarna langs de Burj Khalifa gegaan, dat grootste gebouw ter wereld. Heel vet om te zien en echt immens hoog. Toen de fontein show gekeken en dat was ook erg mooi. Jammer genoeg was dat het en zijn we toen naar huis gegaan…

Dan nog die jongen die bij me op de kamer slaapt is al een paar dagen ziek met een of andere infectie dus ik hoop wel dat hij snel beter wordt, zeker voordat hij me ziek maakt… :)

En we hebben een Nederlandse gast in ons hotel op dit moment. Super leuk wat hij is super gierig en veeleisend enzo. Super gezellig die Nederlanders!


Zo, jullie zijn allemaal weer op de hoogte van mijn avonturen hier.

Veel plezier op school of werk iedereen ;)

Yannick

  • 04 September 2014 - 10:42

    Corinne:

    Het lykt wel een grote vakantie. Wil je straks nog wel terug naar huis? Ik ben benieuwd hoe je door dit alles veranderd. Niet alleen uiterlyk maar ook innerlyk

  • 04 September 2014 - 23:12

    Corinne:

    Wil je ook een keer wat uitgebreider schryven over je werkzaamheden. Ik lees veel over wat je doet op vrye dagen. Wil ik natuurlyk blyven lezen daar niet van maar lees weinig over wat je allemaal moet doen. Daar ben ik ook heel benieuwd naar.
    Groetjes en kusknuf corinne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3792

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: