Vrienden en familie in Abu Dhabi! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Vrienden en familie in Abu Dhabi! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Vrienden en familie in Abu Dhabi!

Door: Yannick

Blijf op de hoogte en volg Yannick

17 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Salam alecum (hoi in het Arabisch),

Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer wat van me laat horen, maar de tijd vliegt hier echt voorbij. Ik zit hier alweer bijna een maand en het voelt echt alsof ik misschien net een weekje weg ben ofzo. Ik hoop dat de komende maanden wel wat minder snel gaan want zo gaat het allemaal veel te snel haha.

Ik zal maar beginnen waar ik was gebleven, als eerste is 1 van de jongens die bij mij op de kamer sliep terug gegaan naar Portugal. Sindsdien zijn we dus lekker met z’n 2e op 1 kamer wat ik meer dan zat vind, maar zo is het prima te doen. Hopen dat er dus niet snel een nieuw iemand komt ;).

Toen was mijn laatste dag in de back office, het was erg rustig en ik heb niet erg veel gedaan die dag daar. Maar ’s avonds… pff. Simone en ik zijn toen naar de gym geweest hier en ik heb er 3 dagen spierpijn van gehad. Maar dat is goed toch? Wat vooral leuk was, was dat ik de dag erna me 1e dag housekeeping had, dus dat kwam wel goed uit… die dag heb ik eerlijk gezegd meer degene met wie ik mee hielp kamers schoonmaken van zijn werk afgehouden dan geholpen, omdat ik zo sloom was maar goed. Die dag hadden we ook een meeting met alle stagiairs met als afsluiting een lunch in het buffet restaurant. Daar heb ik me zo vol gegeten dat ik die hele dag niks anders meer heb gegeten haha.

De 2 dagen erna stond ik ook nog housekeeping en dat was wel goed hard werken, want het was vrij druk (heb ik weer). Wel een hele hoop geleerd en nog een keer goed gezien wat een ongelofelijke kut baan het is. Een van die housekeepers is al 30 met een vrouw thuis en kinderen die hij al een aantal jaar niet heeft gezien. Hij vertelde ook hoeveel hij verdiende en dat is dus even veel als mij, terwijl hij dus 30 is met een gezin en ik een jong broekie dat hier alleen maar even 6 maanden komt kijken. Wat voel je je dan eigenlijk verwent zeg.

Daarnaast heb ik me ook moeten melden bij een soort gemeentehuis voor het aanvragen van me Emirates ID (omdat ik hier langer dan een maand ga zitten). Nummertje trekken, en dan zie je dat er 800 mensen voor je zijn. Dan kom je in de wachtruimte en dan zie je daar 800 mensen uit India enzo opgepropt en op elkaar zitten… mijn god na 4 uur wachten eindelijk aan de beurt, al mijn vinger- en hand afdrukken afgenomen en wegwezen daar. Toen naar een medisch centrum voor een x ray van me longen en bloedafname. Als ik daar ongezond uitkom wordt je hier zonder pardon het land uit gezet dus, maar hopen op goeie uitslagen…

Toen was mijn heerlijke (enige) vrije dag! Lekker uitgeslapen en wat aan school gedaan. En toen kreeg ik die avond ineens een appje van me oom en tante dat ze een last minute hierheen hebben geboekt haha. Leuke verassing dus.

Mijn laatste dag in de housekeeping mocht ik met de supervisor mee lopen. Alleen wel pas ’s middags, en de hele ochtend in landry gestaan.. Klinkt als niks en dat was het ook niet echt. Die mensen daar doen bijna niks, ze moeten alleen het linnen tellen hoeveel er dus weg gaat en binnen komt en that’s it. Waren wel echt hele aardige mensen dus het was wel gezellig. Toen dan de middag met de supervisor mee gelopen, maar man dat is ook vermoeiend. In elke kamer mist er altijd nog wel iets waardoor je het niet kan afspreken en later opnieuw moet controleren. Na 3 uur konden we 7 kamers afstrepen… Verder die dag even aan het zwembad gelegen met Simone en toen bedacht dat we lekker naar St. Regis Saadiyad hier wouden gaan. Een ongelofelijk groot hotel zo groot als de campus ongeveer. Toen naar een Libanees restaurant gegaan en geen idee wat ik gegeten heb maar het was echt lekker en dus een keer wat anders.

Die zondag en maandag waren de introductie dagen, ze waren erg lang en zwaar, maar de trainster heeft het wel best leuk gemaakt met veel lachen en wat dingen over de UAE geleerd wat best leuk was. Die avond met Inge, Simone en die trainster weer lekker bij die Italiaan gegeten en een leuk avondje gehad.

Toen de eerste dag in Front Office! Heel veel geleerd over hoe alles werkt enzo, een beetje te veel eigenlijk, maar gelukkig is het een heel makkelijk systeem. Komt wel goed dus. De tweede dag heeft een andere collega, Alex, me alles ‘goed’ uitgelegd en het is allemaal niet zo moeilijk eigenlijk. Nu dan 4 dagen Front office achter de rug en het gaat steeds beter en ik doe steeds meer zelfstandig.

En tussen de laatste dagen door zijn me oom, tante en neefjes langs gekomen! Ik heb ze eerst het hotel laten zien en onze Presidential suite. Toen opzoek gegaan naar mijn verblijf plaats, maar die bleek toch iets moeilijker te vinden dan ik dacht en dat duurde dan ook 90 minuten in plaats van 20… Daarna naar hun hotel (Aloft) gegaan en daar lekker gezwommen en wat gegeten (met mijn 50% kortingspas uiteraard ;)). De kamer waar me neven in sliepen had ongevraagd een extra bed, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit. Dus lekker nachtje geslapen in dat hotel haha.

Toen had ik me vrije dag en zijn we als eerste naar die grote Moskee hier gegaan. Heel indrukwekkend om te zien, zo groot en mooi. Was ook erg leuk om me tante in een boerka te zien haha. Die middag weer lekker aan het zwembad daar gelegen en wat gegeten bij die zwembad bar, omdat het zo lekker was. Die avond zijn we nog naar de Corniche gegaan en hebben we het ‘oude Abu Dhabi’ gezien. Was wel leuk om te zien maar het was oud gemaakt zeg maar dus niet zo heel bijzonder. Maar al met al was het dus een heerlijke kleine vakantie ^^.

En eergisteren is Bob eindelijk geland! Na me ochtend dienst hebben Inge en ik hem gisteren opgezocht en toen zijn we lekker Mexicaans gaan eten bij zijn hotel haha. Dan kon hij het alvast beetje zien. Was ook weer een erg leuke avond.


Ik heb nog wel honderd dingen te vertellen maar ik denk dat hij zo wel lang genoeg is…

De groetjes met 45 graden!
Yannick

  • 17 Augustus 2014 - 13:10

    Corinne:

    Straks wil je er niet meer weg

  • 17 Augustus 2014 - 13:35

    Sylvia Haggenburg:

    Klinkt goed, Yannick. Een mooie ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 3799

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: