Jarige job zijn in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu Jarige job zijn in Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Yannick Huissteden - WaarBenJij.nu

Jarige job zijn in Abu Dhabi

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Yannick

03 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Alweer mijn tweede verslag dit. Voor mijn gevoel zit ik hier pas net (dus sorry iedereen, maar ik heb nog geen heimwee gehad haha).

Wat ik leuk vind om als eerste even te vertellen is dat de meeste hier mijn naam niet kunnen uit spreken en het dus vaak of djeniek ofzo is of unique haha. Ach ja, ook leuk toch. Toch vind het leuker hoe ze Inge's naam uitspreken. Dat is meestal iets van Ink of Ien ofzo haha. Zo grappig om iemand dat te horen zeggen.

Om te beginnen met die 2 vrije dagen die ik en Simone hadden (die Italiaan waar ik het over had). We zijn allebei die dagen in de ochtenden naar werk gegaan om die trainingen af te maken zodat we woensdag gewoon konden beginnen, zonder nog een hele dag eraan te zitten. Daarna zijn we de eerste dag naar Dalma mall hier geweest. Dat is 1 van de grootste malls hier, vrij smal maar super lang. Ik denk ongeveer 15 minuten lopen van 1 kant tot de andere. Het leukste is dat je op de 2e etage een soort chimpie champ hebt, een hele klim/speel banen en weet ik het wat gewoon in een winkel mall.. en dan zie je op de 3e verdieping ook nog een kermis met alles erop en eraan en zelfs een achtbaan dan weet je dus eigenlijk echt niet meer of het wel echt is wat je allemaal ziet... haha. Ik heb hier trouwens ook een Arabisch nummer gekocht (was 1 euro voor een SIMkaart..) dus niet meer bellen of SMS'en naar mijn Nederlandse nummer.

Die tweede dag zijn we naar wat volgens Simone "het mooiste stukje" Abu Dhabi is gegaan, de Corniche. Eerst naar de Marina mall daar (omdat het beetje te warm was om buiten te lopen) ook een hele mooie mall trouwens met allemaal oceaan en water dingen in de mall verwerkt heel vet, en toen terug gelopen via de Corniche. Heel vet, de haven, de oceaan bekijken en om dat allemaal te hebben gezien enzo. Het plan was eigenlijk een auto te huren die dag, maar het was hier Suikerfeest en dan is dus alles maar echt vrijwel alles dicht. Wel leuk want ze maken hier dus gewoon hun eigen feestdagen haha.

Nu dan eerste paar 'werkdagen' gehad. Het was alsnog meer kijken hoe ze alles het doen maar goed. Ik heb dus nu een aantal dagen in back office gezeten en heb eigenlijk prima door hoe alles nu moet en neem sinds vandaag dan ook de telefoon aan haha! Mag ook wel naar 4 dagen maar ach.. Allemaal omdat die manager van back office beetje bang is om werk uit handen te geven ofzo, maar vandaag heb ik haar beetje gedwongen om me wat te doen te geven, maar dat vertel ik zo wel. Ook nu dan pak van het hotel gehad trouwens echt vet ^^.

Vrijdag hadden Simone en ik allebei vrij en wou hij dus eindelijk die auto huren om zijn spullen uit Dubai op te halen. Die ochtend zijn we eerst naar Hilton Abu Dhabi gegaan (wel leuk als een gebouw hier ouder dan 3 jaar vinden ze het hier al echt oud, en dit was dus al een heeeel oud gebouw blijkbaar..) en een vriend van hem op gehaald en toen lekker geluncht met een mooie oceaan uitzicht :). Die vriend is van Syrië, dus zijn familie is eigenlijk constant in gevaar, wel raar hoor om dat te weten poe.. Daarna zijn we met z'n 2e verder gegaan naar Sheikh Zayed Grand Mosque, de grootste moskee van weet ik het maar hij was ook echt overweldigend. Zo groot en alles symmetrisch, maar vooral groot. Alleen was hij dus gesloten vanwege het vrijdag gebed, maar ach dat is weer een goede reden om terug te gaan ;).

En dan gisteren.. Mijn verjaardag! Wel gewoon naar werk natuurlijk maar was wel prima. Een verjaardagskaart gekregen en daar had ongeveer iedereen die ik ken van werk wat in geschreven erg leuk. Alleen was personeelszaken al 2 dagen dicht op mijn verjaardag (vanwege weekend) maar ze hadden hem dus al een week geleden gemaakt en zo iedereen genoeg tijd gegeven om hem te schrijven. En het belangrijkste, een voucher voor een gratis diner voor 2 in het restaurant :D. Prima dus haha. Alleen die dag was het zo rustig dat de manager mij wat anders wou geven voor die dag om te leren en zo werd ik dus bellboy... zie je het al voor je..? Maar naast dat het best wel hard werken is was het vrij leuk. Ook om de mensen te ontmoeten die deze baan doen die je normaal niet zo heel snel spreekt. Alleen van maar 1 persoon tip gehad (en dan zeggen ze dan Nederlanders gierig zijn) en van 1 Arabische familie groot stuk van een vers gebakken taart haha (ze wisten zeker dat ik jarig was). Verder die dag in de avond wat bijgepraat met Simone en lekker gaan slapen.

Vandaag dan dus weer gewoon back office, maar ik ben een beetje klaar met het alleen kijken hoe alles gebeurt en ging dus naar de 'hoofd'manager van Front Office, Jose, om te vragen of het oke is of ik echt telefoons ga aannemen (ik wist dat hij graag wou dat ik dit ging doen, maar hij wist niet dat ik dit nog steeds niet deed dus dit leek me een goede manier). Toen is hij meteen naar die manager van back office gegaan en heeft gezegd dat ik vandaag telefoons moest gaan aannemen en alles wat zij eigenlijk op een normale dag doet. Dus daar gingen we, vandaag dus een 'echte' dag back office gehad.

Morgen wel alweer laatste dag back office, en daarna 3 dagen housekeeping en waarschijnlijk begint daarna het echte werk; Front Office ;).

Zoals je dus ook kan lezen ga ik vooral veel met Simone om nu. Hij is wel al 27 (kun je het je voorstellen, ik net 19.. haha) maar we kunnen het dus super goed vinden en werken ook veel samen enzo. Maar ik weet nu dus eigenlijk meer van de Italiaanse cultuur dan van de Arabische.. achja haha. Hij verteld ook veel over de Arabische dus valt eigenlijk wel mee hoor. Hij heeft hiervoor gewerkt in Hilton Dubai als supervisor, maar wou een stapje omhoog en wordt dus mijn manager on duty. Dat is dus ook wel handig, dan ik heb een goede vriend in de hogere kringen ;).

Die hele cultuurschok waar ze het steeds over hadden valt ook allemaal wel mee, of eigenlijk heb ik die nog vrijwel niet ervaren. Het voelt ook allemaal nog wel gewoon een beetje als vakantie dus misschien is dat het ook wel. Maar het zal allemaal wel hoor ;).


Nou volgens mij is hij zo wel lang genoeg dus dat was het dan!


Groetjes, Yannick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Yannick

Actief sinds 24 Juli 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 3793

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 27 Januari 2015

Stage Abu Dhabi

16 December 2010 - 17 Januari 2011

Australië

Landen bezocht: